FELANMÄLAN
FEL SKA ALLTID ANMÄLAS TILL HSB
En felanmälan gör du när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas, eller om du behöver hjälp med att t.ex. byta en blandare.
Anmäl alltid omgående fel som uppstår för annars kan det bli orsak till att felet eller skadan förvärras och kan då bli kostsamt att åtgärda.
I en brf har alla medlemmar ett egenansvar att anmäla fel eller uppmärksamma om något är ett problem. Det kan gälla i din lägenhet eller våra övriga fastigheter t.ex. trapphus, cykelrum, vind eller källare, miljörum, tvättstuga, garage mm. Även saker utomhus ska anmälas till föreningens förvaltare: HSB.
Viktig info!
- Det är innehavaren av lägenheten (ej andrahandshyresgästen)
som ska göra felanmälan gällande fel i lägenheten. - Vissa felanmälningar där ansvaret ligger på medlem kan debiteras kostnad för av HSB och det kan faktureras separat till dig som medlem.
Felanmälan kan ske på olika sätt:
- På internet utan inloggning: felanmalan.hsb.se
- Med inloggning med mobilt bank-ID på internet:
hsb.se på ”Mitt HSB”, - Ring HSB med personlig kontakt tfn: 010-442 11 00
Öppettider vardagar: 08:00-16:30. Torsdag: 08:00-18:00
Obs! Du ska uppge namn, läg.nr, adress och telefonnr. - Akuta ärenden t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet.
Ring: 010-442 11 00.
Så här fyller du i felanmälning utan inloggning på internet!
Obs! Anmäl endast ett ärende åt gången.
Alla fält med en * måste fyllas i!
- Välj HSB Stockholm
- Välj Bostadsrättsförening/Hyresrätt
- Klicka på pilen och leta upp din adress.
- I fältet Lägenhetsnummer – klicka på pilen.
Två olika val kommer upp: Välj lägenhet/objekt.
Gäller felanmälan din lägenhet väljer du siffran.
Gäller felanmälan andra saker väljer du: Övrigt gemensamt utrymme. - Fyll i Dina personuppgifter bostadsinnehavaren.
- Fyll i dina personliga uppgifter.
- Väl läge.
- Välj fel.
- Skriv en beskrivning.
- Tryck på: Skicka!