Felanmälan

När gör du en felanmälan?
I lägenhet

  • Om något går sönder eller inte fungerar och som du själv inte kan åtgärda då felanmäler du det till HSB.
  • Obs, viss typ av felanmälningar kan debiteras då de tillhör medlemmens eget ansvar.

I föreningens allmänna ytor, ute och inne

  • Alla medlemmar har ett ansvar att felanmäla skador, felaktigheter, klotter mm som förekommer i föreningen.

Alla felanmälningar sker till
HSB Norra StorStockholm (utom tvättmaskiner)

Information om våtrum och vattenskador
Information om ansvarsområde våtrum
Information angående felanmälan om vattenskador
Krav vid renovering av badrum

Felanmälan angående tvättmaskiner (Entema)

Telefon: 08 – 449 44 30
E-post: felanmalan@entema.se
Webbsida: http://www.entema.se

Felanmälan kan göras på två olika sätt:
(utom tvättmaskiner)

  1. Telefon till HSB – 010 442 11 00
    Öppettider  Måndag-onsdag, fredag 08.00-16.30
    Torsdag 08.00-18.00
    Vid allvarliga fel som inte kan vänta till kontorstid, kontakta Fastighetsjouren 08-695 00 00
  2. Logga in med BankID på Mitt HSB via hsb.se.

Kontakta styrelsen
När du gör en felanmälan skicka gärna ett mejl runt din felanmälan till styrelsen (styrelsen@trollholmen.se), för kännedom.

Vid felanmälan ha följande uppgifter framtagna:

  • Bostadsrättsförening – Trollholmen
  • Namn, adress, telefonnr dagtid/kvällstid/mobilnr, e-postadress
  • Lägenhetsnummer
  • Beskrivning av felet

Viktigt! Glöm inte lämna nyckeln i nyckeltuben!
Samt lämna ev överlås olåst.

OBS! Om föreningen via hantverkare måste ha tillgång till lägenheten och medlem ej lämnat lägenhetsnyckeln i nyckeltuben eller meddelat annat. Då kommer medlem att debiteras för föreningens merkostnader när hantverkare måste komma ut extra för att kunna komma in i lägenheten.