Felanmälan

När gör du en felanmälan?
I lägenhet

  • Om något går sönder eller inte fungerar och som du själv inte kan åtgärda då felanmäler du det till HSB.
  • Obs, viss typ av felanmälningar kan debiteras då de tillhör medlemmens eget ansvar.

I föreningens allmänna ytor, ute och inne

  • Alla medlemmar har ett ansvar att felanmäla skador, felaktigheter, klotter mm som förekommer i föreningen.

Alla felanmälningar sker till
HSB Norra StorStockholm (utom tvättmaskiner)

Information om våtrum och vattenskador
Information om ansvarsområde våtrum
Information angående felanmälan om vattenskador
Krav vid renovering av badrum

Felanmälan angående tvättmaskiner (Entema)

Telefon: 08 – 449 44 30
E-post: felanmalan@entema.se
Webbsida: http://www.entema.se

Felanmälan kan göras på tre olika sätt: 
(utom tvättmaskiner)

  1. Telefon till HSB – 010 442 50 00
    Öppettider  Måndag-Torsdag 08.00-17.00 (sommartid 16.00)
    Fredag 08.00-14.30 (sommartid 14.00)
    Sommartid: 1 maj – 15 sep
  2. E-post till felanmälan HSB Norra StorStockholm (felanmalan.mail@hsb.se)
  3. Felanmälan med webbformulär via HSBs webbplats

Kopia av e-post
När du skickar en e-post med felanmälan till HSB skicka gärna samtidigt en kopia av din felanmälan till styrelsen (styrelsen@trollholmen.se), för kännedom.

Vid felanmälan ha följande uppgifter framtagna:

  • Bostadsrättsförening – Trollholmen
  • Namn, adress, telefonnr dagtid/kvällstid/mobilnr, e-postadress
  • Lägenhetsnummer
  • Beskrivning av felet

Viktigt! Glöm inte lämna nyckeln i nyckeltuben!
Samt lämna ev överlås olåst.

OBS! Om föreningen via hantverkare måste ha tillgång till lägenheten och medlem ej lämnat lägenhetsnyckeln i nyckeltuben eller meddelat annat. Då kommer medlem att debiteras för föreningens merkostnader när hantverkare måste komma ut extra för att kunna komma in i lägenheten.

felxx300


Webformulär via HSB Norra Stockholm

hsblogga_liten